• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85351
+
-

اجرای طرح رتبه‌بندی مرغ  در کشتارگاه قم

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: طرح رتبه‌بندی مرغ با هدف افزایش کیفیت محصولات طیور در کشتارگاه مرغ این استان آغاز شد.
«مهدی رفیعی محمدی» در گفت‌وگو با ایرنا‌ افزود: قبل از اجرای این طرح، کشتارگاه‌ها به 3 رتبه «بی»، «آ» و «آ پلاس» تقسیم‌بندی شده‌اند که کشتارگاه‌های با رتبه «بی» دارای پروانه دامپزشکی هستند که کشتار را طبق روال قبل انجام می‌دهند و تمام استانداردهای کشتار را دارند. 

وی اضافه کرد: کشتارگاه‌های گروه «آ» علاوه بر دارا بودن پروانه بهداشتی دامپزشکی، باید خط تخلیه اندرونه اتوماتیک داشته باشند و امعا و احشای طیور با دستگاه تخلیه شود و همچنین دستگاه تنظیم وزن داشته باشند که طیور را با وزن‌های مختلف جداسازی کنند. رفیعی محمدی ادامه داد: کشتارگاه‌های «آ پلاس» علاوه بر دارا بودن پروانه سازمان دامپزشکی، دستگاه تخلیه اتوماتیک و تنظیم وزن، باید چیلرهای آبی را حذف کنند و خنک‌سازی لاشه فقط از طریق هوای سرد در اتاق‌های پیش‌سرد انجام می‌شود. مدیرکل دامپزشکی قم بیان کرد: قبل از اجرای این طرح، تمامی کشتارگاه‌های طیور توسط دامپزشکی کشور بازدید و ممیزی شده است که در حال حاضر در استان قم کشتارگاه بهاران فعال است که پس از بازدید در دسته «آ» رتبه‌بندی شد. 

به گفته وی، مرغ‌ها در همه گروه‌ها با وزن بین یک کیلو و ۳۰۰ تا ۲ کیلو و ۲۰۰ اجازه عرضه به بازار را خواهند داشت و مرغ‌هایی با وزن بالاتر، باید به مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی عرضه ‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید